همشهری آنلاین: تویوتا که در شوک فراخوان خودروهایش به سر می‌برد، جریمه 16.4 میلیون دلاری در آمریکا را می‌پذیرد

خبرگزاری آلمان از واشنگتن و توکیو گزارش داد، یک سخنگوی این کنسرسیوم در توکیو اعلام کرد با این حال هنوز تصمیم قطعی در این باره گرفته نشده است.

وی گفت قصد ندارد در این باره بیش از این توضیح داد. روزنامه وال استریت ژورنال در آخرین ساعات یکشنبه به نقل از مقامات وزارت حمل و نقل آمریکا گزارش داد که تویوتا از پذیرش توافق با مقامات آمریکا بر سر اینکه خطا داشته است، اجتناب می کند.

آنگونه که خبرگزاری ژاپنی کیودو اعلام کرد، در صورتی که تویوتا درخواست مقامات مسوول امنیت حمل و نقل آمریکا را رد کند، می تواند از پرداخت جریمه تعیین شده نیز سر باز بزند. تویوتا باید روز دوشنبه به مقامات آمریکایی اعلام کند که آیا حاضر است این جریمه را پرداخت کند یا خیر.

به نوشته وال استریت ژورنال، این شرکت خودروسازی 30 روز فرصت دارد این جریمه را پرداخت کند.

مقامات آمریکایی گفتند، رسیدن به توافق با مقامات آمریکایی در صورتی که تویوتا خطای خود را بپذیرد، در این پرونده ها نوعی "استاندارد" است. پذیرش خطا موجب تضعیف جایگاه تویوتا در دادگاه مدنی و کیفری می شود.

رای لاهود (Ray LaHood)، وزیر حمل و نقل آمریکا تویوتا را متهم کرده که گیر داشتن پدال گاز خودروهایش را به مدت چهار ماه مسکوت نگه داشته است. دستکم پایان سپتامبر 2009، این شرکت خودروسازی از این جریان مطلع شده است. تویوتا دستور العمل رفع این مشکل را در آن زمان به شرکای خود در اروپا و کانادا ارسال کرده بود.

فراخوان خودروها به خاطر نقص در پدال گازشان در آمریکا در ماه ژانویه آغاز شد. تویوتا مجبور شد 8.5 میلیون خودرو را به خاطر سر خوردن زیرپایی ها و ترمزهای پیاپی خودرو به تعمیرگاه فرا بخواند.

کد خبر 105476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز